tisdag 1 november 2016

Weekend snapshots


Ett lite försenat inlägg om min helg i bilder: 

Fredagen började med att jag var en kort sväng på stan och spanade inredning. Främst lampor och tvättkorg. Inne på Mio förälskade jag mig i den här lampan: 


Och funderade på nedan tvättkorg, som är en mindre variant av den jag redan har (behöver en extra för olika sorters tvätt och gymkläder): 


A late post about my weekend in pics: 
Friday began with a stroll in some shops in the city, where I fell in love with the lamp in the above picture and thought about purchasing the laundry basket you see in the last pic above (in need of a second one for gym clothes etc). 


Sen mötte jag upp med Pontus i Sundbyberg för att följa med honom på afterwork med hans kollegor. Ett riktigt trevligt gäng som bjöd på många skratt. Beställde en pommes och ett glas rött, efter ett par timmar åkte vi hem och åt middag och kollade film (minns inte vilken).

Later on in the afternoon I met up with Pontus in Sundbyberg to accompany him to an afterwork with his colleagues. They were all very nice and made me laugh a lot, crazy bunch of guys, haha. I had a glas of red wine and a some French fries before we caught the bus home. We had dinner at home and then watched a movie (don't remember what we watched). 


Ja, jag skrev ju om min lördag och brunchen på Greasy Spoon i tidigare inlägg så det behöver jag ju inte gå in mer på i detta inlägg. Men kan säga att det vattnas i munnen på mig när jag ser bilderna från i lördags! 
Efter brunchen gick vi upp till Pontus föräldrar, som bor i närheten, och drack kaffe. 

Well, I already told you about my Saturday and the brunch at Greasy Spoon in my last post so no need to write about that again. Although I can tell you I would not say no to having that brunch again today, yum! 


På Söndagen var det städ-dag hemma hos oss. Eller nåja, för en av oss iallafall, hehe. Vi brukar dela upp det. Själv flydde jag hem till mamma för att kunna vila lite i lugn och ro, och mysa med mamma och Roffe. Det bjöds på köttfärssås med spaghetti till lunch och bulle som jag köpt med mig till fika. 
Spana in valpens sov-stil på dessa bilder! Han kan verkligen hitta dom mest knäppa positionerna att sova i, den söte lille rackarn <3 

On Sunday it was cleaning-day at our apartment. Well, for one of us at least, hehe. We usually split the chores between us. Myself I fled to mum's place for some tranquility and cuddles with Roffe. Mum served me bolognese for lunch and then we had coffee and cinnamon- and apple buns I brought with me. 
By the way, have a look at the pup's different crazy sleeping styles! He surely picks the weirdest positions to sleep in, cute little fella <3 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar