måndag 10 oktober 2016

Sunday outfit and editing pictures


(Skrattade lite när jag redigerade denna bild för det såg ut som att jag var inklippet i bakgrunden först, haha)

Dessa bilder tog Pontus på mig igår på väg till middagen hos hans föräldrar. Jag tänkte ju inte på att det blir mörkare mycket tidigare nu så dagsljuset hade i princip hunnit försvinna, vilket innebar att vi fick fota med blixt. Och ja, då blir ju det som är i förgrunden, d.v.s. jag i detta fall, mycket ljusare och bakgrunden blev nästan helt svart istället. Så det var lite av en utmaning att redigera fram ett bra, trovärdigt ljus och skärpa och färg i bakgrunden. Tycker jag lyckades ganska bra ändå, för att vara första gången. 
Är helt kär i denna outfit, blev så nöjd med resultatet och den känns verkligen som en Malin-outfit. Den orangea stickade toppen fyndade jag ju helt ny med tags kvar på bloppisen förra helgen (fick ge 100 spänn, den säljs i butik för två tusen just nu! Kan vara årets bästa fynd!), den vita polotröjan köpte jag på Acne Studios outlet i veckan och de grå tjocka strumpbyxorna i merinoull (så fruktansvärt sköna och varma) fyndade jag för 129 pix hos Whyreds outlet - tips! Älskar att göra fynd! 

Knitted top - House of Dagmar // Polo top - Acne Studios (Acne Arhive) // Skirt - Frk by Åhléns (old) // Merino wool stockings - Whyred (Whyred Selected) // Boots - Rizzo (old) // Coat - Filippa K // Bag - "Speedy Bandouliére" Louis Vuitton

// These pics was taken by Pontus yesterday on our way to dinner with his parents. I laughed so hard when editing the one above 'cause it looked like someone cut me in to the background, haha. I didn't reflect over the fact that it gets darker a lot, lot earlier in the evening  now during autumn, so we had to use the flash on the camera when shooting. As a result the background became almost pitch black. I had a bit of a challenge when editing these pics to make the background visible to begin with and then to make it look natural but think I managed ok :) 
Layering really is the key now that it's gotten cold and I truly loved this outfit with the orange top over the white polo top, felt like a genuine Malin-outfit.  










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar