måndag 3 oktober 2016

Material mixing


Som ni vet älskar jag ju mode och stil och styling. Det viktigaste för mig är dock att ha en egen stil snarare än att alltid följa mode och trender. Med en personlig stil kommer man långt och har alltid något att luta sig tillbaka mot. Just nu experimenterar jag lite med min stil, något jag finner fantastiskt roligt. Jag försöker köpa plagg och styla dom på vis som jag annars inte skulle gjort normalt sett. Det är helt enkelt kul att vara lite ombytlig i min stil och testa nytt! 
Här ser ni en look jag satte ihop igår med ett av kapen jag gjorde på Tradera trends bloppis i lördags. Fyndade en underbar grönbrun silkestopp från danska märket Ganni - i perfekt nyskick! Den är hur underbar som helst att bära och ger ordet "silkeslen" ny betydelse för mig. 
Skinnskortsen fyndade jag för massor av år sedan på en loppis i Kärrtorp, strumpbyxorna (som faktiskt är mer vinröda än klar röda) hittade jag i min byrålåda? Ullsockorna fick jag i en goodiebag, sandaletterna kommer från Gabor och är köpta i somras. Skinnjackan är några år, köptes hos Vila. Snacka om att lyckas materialmixa på ett snyggt sätt, om man nu får säga det själv! Så matchade jag ju miljön riktigt fint också, med de gröna buskarna och röda löven bakom mig. 


// I'm currently experimenting with my style and this is one of the looks I created yesterday, using one of the bargains I made at Tradera trend fleamarket. It's a gorgeous green/brown silk top from danish designerbrand Ganni. Just look at how the fabric comes alive! It feels so smooth on and I love the turtleneck on it. I styled it with clothes I already had in my closet: leather shorts (also found on a fleamarket some years ago), burgundy stockings, wool socks and leather sandals from Gabor and leather jacket from Vila. Talk about successfull material mixing, if I might say so myself. And I matched the setting so good, haha, accidentially of course.
As you who been reading my blog now for a while know I love fashion, style and styling. But to me it's most important to have your own style and nor just go with the trends and what's "in" and "new" all the time. Of course there is no wrong in dressing according to current fashion, but remember: you can get far by creating your own style. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar