tisdag 4 oktober 2016

70's vibe


Kände mig väldigt inspirerad av 70-talet när jag tog på mig den här outfitten! Eller vad säger ni? La till ett skärp i midjan, dels för det kändes som att något saknades i outfitten men också för att ett bra stylingknep är att använda sig av ett bälte i midjan för att markera och få fram sina former. Rolig fakta: skärpet köpte min mamma på 70-talet under en resa i Mellanöstern. 
Den vita stickade poloklänningen köpte jag på bloppisen i helgen, den grå långärmade tröjan är från Benetton (köpt för ca tre år sedan), latex leggingsen är jätte gamla och kommer från Vila. Stövlarna är ett år gamla, från Rizzo. Gillade verkligen den här outfitten! Kändes så jag :) 


// I felt very inspired by the 70's when I got this outfit on! Or what do you guys say? I added a belt to the waist for a defined shape (style tip!) and since it felt like the outfit was missing something. Fun fact: my mum bought this belt back in the 70's while travelling through the Middle East. 
The white knitted polodress is from the flea market last weekend and the grey longsleeve top is an old one from Benetton. Latex leggings from Vila (several years old) and boots from Rizzo last autumn. Really liked this outfit! Felt like a typical "Malin" outfit :) 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar