fredag 29 april 2016

Today's outfit


Idag inveg jag mina Jimmy Choo sneakers för säsongen. Jag köpte dom för två somrar sedan men har inte använt dom alltför flitigt då dom lätt ger skavsår om man går för långt i dom (bra skoköp va, hehe), vilket är synd för dom är så grymt coola och snygga (de orangea detaljerna nästan lyser i skugga)! Jag matchade de orangea detaljerna på skorna med min orangea Mulberry-väska. Min rosa blazer från Zara matchade jag med en croppad top från Sportsgirl som fångar upp de rosa ränderna i toppen. Älskar croppade toppar i kombination med nederdelar med hög midja, som mina svart byxor från H&M jag hade idag. I övrigt har jag varit hos min mamma och ätit middag med henne, lillasyster och mina systersöner. Pontus är på middag med sitt jobb så nu chillar jag ensam hemma, tar det bara lugnt ikväll och återhämtar mig från en förkylning. Vad sägs om vädret vi har och har haft i veckan? Konstigt väder: snö, sol, hagel, snö, regn, sol... Hoppas på att våren har kommit nu! 

Today I wore my sneakers from Jimmy Choo for the first time this season, since the weather finally allowed it. What's up with the weather by the way? Snow, hail, rain, sunshine, hail, snow, rain, hail... Typical swedish april weather, but I mean, c'mon, hail!? Hopefully spring has at last arrived now, looking at the weather forecast. Anyhows, back to my outfit... I love these sneakers but selldom wear them since they're not suitable for longer walkes, which is pretty sad since they're so cool (the orange details almost shines in the shades)! I paired my sneakers with my orange Mulberry bag. The cropped grey top with pink details that I bought at Sportsgirl in Sydney I paired with my pink blazer from Zara. I love cropped tops! Especially paired with high-waist bottoms like for example these black pants. Earlier this evening I went to my mums house for dinner with her, my little sister and my nephwes. Pontus is at a dinner event with his co-workers so for the rest of the evening I'll be chillaxing by myself at home til he gets back. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar