fredag 19 februari 2016

Resfeber!

Jag har tydligen fått resfeber då! Haha, det var i alla fall vad kvinnan på resebyrån sa igår, när jag ringde för att höra mig för om alla flygnummer och detaljer om flygresan. Idag har jag googlat bilder på hur de olika flygplanen ser ut invändigt, jag är så nyfiken! Alla som flugit med Emirates säger att de är så himla bra, så förväntningarna är höga! 

Vi har bokat två olika hotell i förväg, tänkte visa lite bilder från dessa! 

Central Station Hotel: 




 Ett enklare hotellrum, ca 600 meter från city.

Det andra boendet vi har bokat är ett lägenhetshotell vid namn Meriton Serviced Apartments: 









Vi kommer ha en lägenhet på 55 kvadratmeter med ett separat sovrum, med utsikt antingen över havet eller över staden (ovan bilder är exempelbilder, vi vet ju inte vilken av lägenheterna vi kommer få), fullt utrustat kök och med tvättmaskin. Detta boende ligger inne i city, alltså rätt i smeten, med ca 10 minuter till Darlington Harbour och närhet till shopping, restauranger utanför porten och Sydney Opera house! Det har dessutom tillgång till eget gym och inomhuspool: 



Alla ovan bilder hämtade från booking.com

Detta hotell har fått höga betyg, 8.8, samt att en av Pontus kollegor bott här tidigare och rekommenderade det! 

Utöver dessa boenden kommer vi även bo ett par nätter hos några familjevänner som bor ca. en och en halv timme utanför Sydney. De bor 5 minuter från stranden och det ser verkligen jättefint ut på bilderna på Facebook! Vi har dessutom blivit erbjudna att bo i ett hus (enplansvilla) i Sydney som min mammas kusin äger, det kommer dock att vara omöblerat men ser superfint ut på bilderna, riktigt charmigt! 

Jag har hittills gjort alla förberedelser som jag möjligen kan utom att packa resväskan, hehe. Idag tog jag min sista dos av dukoral (mot turistmagsjuka) och på måndag ska jag gå och få sista vaccinsprutan! Sovmask inför flygplansturen är inköpt, stödstrumpor (mina ben svullnar verkligen upp under långa flygresor), men en viktig sak som återstår som jag funderar på att köpa är ju en kamera! 

Jag kan inte mycket om kameror, så jag tar gärna emot tips! Vad ska man tänka på, vad är viktigt för att säkerställa att man får en bra kamera? Jag vill kunna ta skarpa bilder, stabila sådana, även i motljus eller dåligt ljus. Det ska vara en kompaktkamera helst, då en systemkamera kan vara lite klumpig, helst inte kosta mer än 4000-5000 kronor. Har hört att Canon Powershot G16 ska vara bra, har någon erfarenhet av denna eller liknande? Kommentera gärna i sådana fall! 

Nu ska jag njuta av fredagskvällen och önskar er en fin sådan! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar