söndag 28 februari 2016

Meeting the family and trip to Manly

Vi hade en underbar dag igår här i Sydney! Vi mötte upp min släkt, mammas morbrors fru och kusiner med respektive. Vi åt på en riktigt bra thai restaurang i Thai Town som ligger fem minuter från vårt hotellrum. Det var så himla roligt att träffa dom alla igen! Det var tjugo år sedan respektive åtta eller nio år sedan. De är oerhört trevliga och gulliga. 

Efter lunchen så tog Joe och hans fru Amy med mig och Pontus till en av öarna här i Sydney, Manly. Här ligger Sydneys näst populäraste beach efter Bondi. Vi strosade runt längs gatorna och tog en drink på en restaurang. Sen stannade jag och Pontus kvar och åt middag. Haha, Pontus åt en kombo av känguru och krokodil. Jag smakade, men tycker nog att "vanligt" kött smakar mer, är mörare och godare.









På väg tillbaka till Sydney centrum med färjan tog jag några hyfsade bilder på operahuset i den döende dagens sken: 







Jag köpte glass i hamnen och vi strosade runt där. 




På väg tillbaka till hotellet såg vi flygande hundar i Hyde Park! De flög omkring och hängde upp och ner i träden och tjattrade, så häftiga! Vi såg också nån form av pungdjur som klättrade runt bland grenarna, vi vet dock inte vad det var. Ljuset var för dåligt och djuren för högt upp för att jag skulle kunna få några bra bilder tyvärr. 

Idag ska vi gå till gymmet och sen förmodligen åka till Taronga Zoo. See ya! 

// Had a wonderful day here yesterday! Met up with my relatives, they are so sweet and it is so nice to meet them again after 20 years. One of the cousins of my mother and his wife took us out to Manly. We walked around and had a drink and then Pontus and I stayed for dinner. On the ferry back I took some pretty good pictures of the Operahouse. We walked around the Harbour and saw these big flying bats in Hyde Park, really cool! 

Today we're going for a workout at the gym followed by a visit to Taronga Zoo. See ya! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar