söndag 14 februari 2016

Mission: finding the perfect bikini...

Nu är det en och en halv vecka kvar tills vi flyger ut till the land downunder! Alla frågar om vi fått resfeber än, hum, förstår mig nog inte riktigt på det uttrycket. Längtar bara efter att få komma iväääääg, so excited! 

Jag har sedan en tid tillbaka desperat försökt hitta en bikini inför resan. Ja, det lär absolut vara lätt att hitta en på plats i Sydney, men vet inte när första tillfälle där kommer ges (man vill ju inte behöva börja med att traska runt i butiker det första man gör) samt att jag är så himla picky med vad jag vill ha för bikini, så det kändes dumt att chansa. För mig ska en bikini kännas rätt i princip direkt för att jag ska köpa den: den ska sitta perfekt, på ett smickrande vis och man ska inte behöva oroa sig över att visa "godbitarna" när man hoppar i eller ur plurret. Dessutom älskar jag ju mönster, starka färger och udda bikinis. Så hade ganska höga krav i mitt letande! Lägg till det att det inte precis är högsäsong för bikinis ännu här i Svearike och väldigt skralt med modeller och storlekar ute i butikerna. Att beställa via nätet är inte min grej, jag måste prova sakerna först och orkar inte hålla på att tråckla med att skicka tillbaka saker om de inte passar. Har ändå kollat otaliga webshoppar, butikshemsidor och ute i butik och höll på att ge upp! 

Så skulle jag igår hem till min syster som bor nära Liljeholmen och gick då in i Liljeholmsgallerian. Och tänka sig - där fann jag i en butik en bikini som svarade upp till alla mina krav! 



Kände mig helt fab i denna! 

Vad säger ni om passfodralet då? Det är mammas som jag ska låna inför resan: 


Älskar för övrigt färgen på mitt nagellack på bilden, "Coral reef" (passande va!) från Essie. 



Tänk om vi hade så vackra duvor i Sverige som de på bilderna ovan som finns i Australien! Längtar verkligen efter att få uppleva djurlivet där nere! Boken är en gammal som mammas morbror skickat till mamma för flera år sedan. 


Överlycklig tjej när hon äntligen hittade den perfekta bikinin! Jeansen på bilden är för övrigt ett garderobsfynd! Hittade dom i en flyttkartong på vinden härom dagen, sitter perfekt bortsett från att de är något stora i midjan. 

Nu ska jag vila lite här hemma innan det vankas middagsmat! Önskar er en trevlig kväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar