lördag 30 januari 2016

Seinabo Sey på Cirkus

Igår uppträdde Seinabo Sey på Cirkus ute på Djurgården i Stockholm. Min syster, som jobbar för samma skivbolag som Seinabo är signad hos, frågade om jag ville gå med - om jag ville! En sådan chans, att få se en sådan stjärna med så mäktig röst, live, kunde jag inte missa! Så tillsammans med min kille, storasyster och hennes sambo gick vi dit. 



Seinabo är så fruktansvärt begåvad! Inte en enda falsk ton, inte ett enda misstag, inget off-beat och hon låter (om möjligt) ännu bättre live än i inspelat material. Det var magiskt! Medan andra sångare och artister har massa dansare och annat folk som uppträder i bakgrunden står hon där själv, rakt upp och ner på scen, med bara sin egen röst - och det är allt som behövs! Det är så mäktigt i sig, hon underhåller verkligen helt på egen hand, man blir hänförd. För att vara så ung har hon låttexter som är väldigt djupa och berör - lyssna på hennes lyrics när ni hör hennes låtar, det ligger verkligen ett budskap och en berättelse i djupet av den medryckande, glada melodin.


Jag vill absolut se henne live igen och är till och med avundsjuk på de som ska gå på konserten ikväll, trots att jag var där igår ser jag mer än gärna uppträdandet en andra kväll i rad, lätt!

Idag har jag och Pontus varit in till stan och fixat lite presenter som vi ska ta med oss till mina släktingar i Australien när vi åker dit. Till mammas kusiner har vi köpt ljuslyktan "Snöbollen" från Kosta Boda (då dom inte talar svenska kan jag skriva ut det här på bloggen utan risk, hehe). Typisk svensk design. Jag kan fortfarande inte fatta att vi ska åka dit! Mindre än en månad tills vi flyger ner nu, helt galet! 

Nu ligger jag i sängen och ska vila lite, har känt mig lite krasslig idag, medan Pontus fixar med middagsmaten. Självklart är Seinabo Sey på i mina hörlurar - hennes musik har gått på repeat här hemma idag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar