onsdag 13 januari 2016

Nya inredningsdetaljer

Hej på er, denna snöiga och blåsiga dag! 

Idag håller jag mig mest inne, inte så kry idag och dödstrött. Var uppe en sväng till centrum dock och måste säga att det verkligen är snöiga vindbyar ute! Inte bitande kallt, mer sådär uppfriskande. Nu har jag parkerat mig i soffan, tänkte kolla bloggar och inredningsdetaljer på nätet. 

På tal om just inredningsdetaljer så tänkte jag visa några nya sådana som fått flytta in hemma hos oss! 



Detta vinställ hittade jag nere i vårt grov soprum av alla ställen! Vi har letat efter ett vinställ ett tag nu, jag var väl mer inne på ett mindre för max åtta flaskor eller så och som kan sitta på väggen. Men Pontus blev dö-förtjust i detta direkt när jag mms:ade honom en bild. För mig var det mer hat-kärlek, haha. Tycker inte riktigt det passar in hos oss, men det är häftigt ändå. Så det fick följa med hem! Det har plats för 23 flaskor (!), något vi aldrig kommer kunna fylla själva, så nu vet ni vad ni ska ge oss i present *hint hint* haha! 


En supersöt rosa keramikbil från Ahlgrens bilar har fått flytta in i labyrinthyllan. Fick den i julklapp och tycker den är bedårande söt! 


Även en liten kaktus har fått flytta in i samma hylla. Jag planterade om den i ett litet glas från Svenskt Tenn, mycket finare än den tråkiga kruka den kom i. 


Fynd på rean! Har länge spanat på Missoni-handdukar, men när jag väl lyckades ta mig till NK så var just dessa slut! Till slut hittade jag dom på rean hos en butik i Mall of Scandinavia - materiell lycka! Är särskilt förtjust i den i lila nyanser, som var den sista. Tyvärr är dessa modeller och färger utgående ur Missonis sortiment, så lär väl aldrig få möjligheten att komplettera med matchande duschhanddukar. Nåja, det kommer nya modeller och handdukar är ju trots allt något man lätt kan missmatcha eller enkelt byta ut! Supernöjd med dessa är jag! 


Även duschdraperiet på bilden nedan är nytt här hemma. Det fick jag i julklapp. Ja, jag önskade mig faktiskt ett duschdraperi i julklapp! Låter kanske tråkigt för vissa, men jag älskar att få inredningssaker i present! Jag är ju rätt kräsen med vad jag släpper in i hemmet och vet ofta precis vad jag vill ha eller inte. Älskar blått i badrummet! Det är en sådan lugnande färg. 


Om man blundar i duschen och sedan öppnar ögonen är allt man ser denna underbara blåa färg. Påminner om havet, och jag älskar ju vatten och havet! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar