torsdag 3 januari 2019

New Year’s Eve and my personal well-being


Scroll down for a version in English

Nyårsfirande och mitt välmående


Hej på er, hur mår ni? Hoppas ni hade ett fint nyår med ett lyckat firande - det hade iallafall jag. 
     Jag är fortfarande sjuk med en envis förkylning som uppkom på Julfagen och vid det här laget är jag rätt så less på att inte må bra. Är förbannat trött och orkeslös vilket smittar av sig på mitt psykiska välmående. Idag kom jag inte iväg till jobbet då jag inte kunnat sova inatt heller utan fick sjukanmäla mig. Vilket suger då jag faktiskt sett fram emot att gå till jobbet och träffa kollegor. 
     Allt jag vill just nu är att bli frisk och få tillbaka energi och ork. Idag kommer jag inte ens iväg till matbutiken, allt jag vill är att sova. Det är utmattningssyndromet som fortsatt spökar, inte enbart förkylningströtthet. 
     Nåja. Vidare till något roligare, nämligen nyårsfirande! Då både jag och Pontus var förkylda, om än jag var bättre då, så tog vi det lugnt med middag på tumanhand hemma. Jag svängde förbi vår lokala fisk och skaldjursaffär och hämtade upp en hummer och några ostron som vi skulle äta till förrätt. Aldrig tidigare har jag själv öppnat ostron men nu har jag alltså förvärvat en ny ”talang” som säkert kommer väl tillpass vid framtida behov också. 
     Till förrätten drack vi champagne och till huvudrätt hade Pontus friterat potatisklyftor och stekt oxfilé. Detta serverades med svampstuvning och tillagade cocktailtomater och allt var så himla gott! 
     Vid halv nio-tiden rörde vi oss hemifrån. Vi - d.v.s. jag och Pontus - var hembjudna till gemensamma vänner - Christine och Martin - i Hässelby och Natalia hakade också på. Totallt blev vi kanske 15 pers till tolvslaget. Det var skönt eftersom alla var lugna vuxna människor, det blev inte en massa hets och drickande, ingen hög musik och dansande och fulla människor - extra skönt med tanke på att varken jag eller Pontus kände oss på topp kvällen till ära. 
     I efterhand kom jag på att jag bara tog typ en enda bild under kvällen: en selfie på mig och Natalia. Den senaste tiden har jag inte riktigt känt för att ta en massa bilder, inte ens på mig själv och mina outfits, och mörka suddiga nyårsbilder känns ganska passé här på min blogg. Men men - ni hittar lite bilder i inlägget här nedan i alla fall! Återigen - gott nytt år till er! 💖


New Year’s Eve and my personal well-being


Hi guys, how are you all doing? Hope you had a great New Year’s Eve celebration - I for one did! 
     I’m still sick with the pestering cold I got on Christmas Day and quite Frankly it’s draining my patience. Last night I couldn’t fall asleep due to a headache from hell and this morning I had to call in Dick because I was not feeling well (besides being exhausted from sleep deprivation, I mean). Which sucks, because I was actually looking forward to going to the office and seeing my colleagues today. It’s not just the cold - my fatigue syndrome is playing tricks on me and my mental well-being isn’t at it’s best. All I wanna do is go to sleep and basically never wake up again. 
     Enough of that - now let’s talk about my New Year’s! Seeing both me and hubby had a cold going on we decided on staying in, just the two of us, and have dinner alone before going off to friend’s place. I went to our local fish and deli shop and bought lobster and oysters for entrée. I’d never cracked oysters open before and it was a bit of a challenge but at least I acquiered a new skill set that might come in handy in the future too. 
     We had champagne to drink with the entrée and for main course Pontus had prepared deep-fried potato chips and T-bone steaks with a mushroom stew. Everything was incredibly delicious, yum! 
     Around 8:30 p.m. we set out to join our friends in Hässelby, Christine and Martin. My best friend Natalia also came along which was so much fun seeing we haven’t spent a New Year’s together for a decade. 
     In total I believe we were around 15 people at Christine’s and Martin’s at the 12 stroke. All very chill, relaxed adults and no extremely loud music or partying which felt lovely, especially considering I didn’t feel on top of my game. 
     At the party, I actually took only one photo: a selfie of me and Natalia. Recently, I haven’t been up for photographing or posing, not even for my own outfit photos. Besides, dark and blurry new year’s pics here on my blog feels pretty passé (apologies for the top photo). Anyhow, enjoy the photos that are in this post and again - Happy New Year to you all! 💖









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar