fredag 15 juni 2018

Beauty favourites

Inlägget innehåller reklam genom annonslänkar för olika återförsäljare
// This post contains advertisement links to various resellers

Esteé Lauder serum advanced night repair chanel eyeliner

English version is below Swedish one on each product!

När det kommer till skönhet, hårvård och makeup har jag ett par återkommande favoriter som jag vill tipsa om. Några av dom har jag kanske redan rekommenderat er här på bloggen tidigare. 
Kom ihåg att det som funkar för mig inte nödvändigtvis fungerar lika bra för dig, dessa produkter är endast mina personliga favoriter och rekommendationer. 
Redo? Då kör vi! 


// When it comes to beauty, skincare, haircare and makeup, I have som personal favourites of mine I would like to recommend to you guys. Some of these product I'm pretty sure I might already written about here on the blog. 
Remember - what works for me may not neccessarily work for you guys, so keep in mind these are just some of my own personal faves I'm recommending.
Ready? Okay, let's go! 

Estée Lauder Advanced Night Repair
En favorit jag använt mig av i flera år nu. Använder den på natten, under min vanliga ansiktscreme, och vaknar upp med en silkeslen återfuktad hy. Den gör verkligen sitt namn "repair" rätta då den läker ihop små skråmor eller finnar. Innehåller ingen olja så fungerar perfekt även om du som jag har acne benägen hy. Vintertid då min hy blir väldigt torr använder jag den ibland även dagtid under min vanliga fuktcreme, medan jag sommartid använder den som ett komplement ett par gånger i veckan då jag får fetare hy under sommaren. Köp den här.  Hos Beauty Planet får du just nu 30% rabatt på hela sortimentet (så länge produkterna finns i lager) fram till och med 24/6 med koden CRAZYJUNE18.
// A favourite I been using for several years now. I apply it nighttime underneath my regular moisturizer and wake up with silky smooth skin. It really does it name "repair" justice, since it heals the skin and renew the cells. It actually has no oil in it so it's perfect to use even if you have an oily, acne-prone skin type (or, at least it does for me).
Wintertime I some days apply it daytime too, seeing how my skin get very dehydrated during winter, while during summertime I use it more as a complement and apply it a couple of times a week before going to bed. Get it here. Right now you get 30% off on the entire collection (while stock lasts) when shopping at Beauty Planet til june 24th. Use the code CRAZYJUNE18

Chanel eyeliner

Chanel Ligne Graphique 
När jag först fick denna eyeliner i present av min mamma för flera år sedan i en mörkblå färg tänkte jag att det var en udda färg men en spännande, exklusivt tillfällig produkt i min neccessär. Jag kan bara säga att jag aldrig använt en annan eyeliner sedan jag testade denna från Chanel! Den sitter superbt, blir så precis då borsten är extramt smal och flaskan gör att inte för mycket färg eller plumpar kommer ut i borsten. Dessutom har jag fått sååååå himla många komplimanger för den mörkblå färgen! Dyr som attan men helt klart värd pengarna om ni frågar mig. Använder den mestadels till festligare tillfällen eller under helgen, alltså inte så ofta till vardags. "Dream Blue" heter färgen. Löp och köp här! 
// When I first got this eyeliner as a gift from my mum a few years ago in a dark blue color I thought it was quite an odd color but an exclusive temporary product in my makeup bag. Since then, I never used another eyeliner. It was pure love at first try and I've gotten so many compliments about the dark blue color over the years. It's creates such a precise line on the eye, seeing how the brush is very thin, and it doesn't add to much fluid because of the smart bottle. It may be very expensive but it's by far the best eyelinerI ever tried! Hurry curry and buy it here!

footmask Lush

Lush Volcano Foot Mask 
Bästa produkten för fötterna jag vet, utan tvekan! Detta är alltså en inpackning baserad på lera, som du lägger över hela fötterna (ovansida, undersida, mellan tårna osv) som innehåller skrubb i form av malen pimpsten samt papaya enzymer. Den kyler ner fötterna, jobbar på att mjuka upp eventuella förhårdnader och förbättrar blodcirkulationen. 
Sätt dig bekvämt, smeta på inpackningen, trä plastpåsar över fötterna och för extra effektivitet trä strumpor utanpå plastpåsen och låt verka i 10-20 minuter. Du kommer uppleva en pirrande, kanske till och med "brinnande" känsla i fötterna men det är normalt. Efteråt blir fossingarna suuuperlena och känns ordentligt kylda (jag brukar till och med sätta på mig fårskinnstofflor efteråt, ha!). 
Var noggrann med att sätta på locket på burken efteråt och arbeta in fotinpackningen ganska snabbt så den inte torkar ut av luften. Köp den här. 
// Best product on the market when it comes to foot care, in my opinion! This is a clay based foot mask, containing pulverised pumice and papaya enzymes to invigorate and refresh your feet. It alsp works as a foot scrub due to the pumice in it. It's cooling on the feet and enhance the blood circulation.
Smear on your feet, put plastic bags over your feet and for extra efficiency put on sucks. Kick your feet up and relax for 10-20 minutes. You'll probably feel a tingling sensation, it might even burn a bit, but that's as it should be. When you wash it off make sure to scrub a bit extra and afterwards your feet will almost feel as smooth as a baby's!
Make sure you smear it on fairly quick and for gods sake don't forget to put the lid on properly to prevent the mask from getting dry! Buy it here. 


Revlon Uniq One Hair Treatment
Vad kan jag säga? Har räddat mitt hår i säkert fem års tid nu. Värmeskyddar, bygger upp hårstråna, gör håret tjockare, glansigare, spänstigare, trasselfritt... ja, jag kan fortsätta i all evighet. Har testat andra liknande produkter och värmeskydd för att variera mig men kommer alltid, alltid tillbaka till att köpa denna i slutändan. Så prisvärd och doftar helt underbart. Finns i tre olika dofter, den på bilden är originalet och doftar så fräscht (kan inte namnge vad det är för doft) men finns även med kokosdoft samt med lotusdoft. Under sommaren brukar jag köpa kokosdoften. 
Köp den billigt HÄR!   
// What can I tell you about this product? It has saved my hair for the past five years now. It protect the hair from heat, strengthen it, adds shine, thickness etc etc. I have tried out other similar products just to vary myself and to try something else for fun but in the end I always go back to using this product! 
It comes in three different scents: original (sorry, can't quite name what the scent is but it smells divine!), coconut and lotus, I love swithing to the coconut scent during summer. 
Get it at best possible price HERE. 

youngblood mineral foudation

Youngblood Natural Loose Mineral Foundation
På sommaren föredrar jag att använda mineralfoundation som är skonsammare mot hyn före flytande eller heltäckande foundations. Vill du ha en mineralfoundation som ändå är ganska täckande rekommenderar jag starkt denna från Youngblood före till exempel Bare Minerals. Denna innehåller inget glitter eller onödiga tillsatsämnen som exempelvis Bare Minerals gör och täcker dessutom bättre än tidigare nämnda (vilken jag dessutom upplever irriterar min hy något). Använder denna även under vinterhalvåret i färgen "Honey" men sommartid använder jag en något mörkare nyans, "Toffee".  Köp den här. Hos Beauty Planet får du just nu 30% rabatt på hela sortimentet (så länge varan finns i lager) t.o.m. 24:e juni med koden CRAZYJUNE18. 
// During summertime I prefer using a mineral foundation above fluid foundations seeing how mineral foundations are more gentle to the skin and let it breath better. I prefer this one above the big seller from Bare Minerals due to the fact that this one from Youngblood contains no shimmer and it does not irritate my skin as I feel Bare Minerals foundation do. Youngblood mineral foundation also provide more coverage than the ones from Bare Minerals, in my opinion. Get it here. At Beauty Planet you get 30% off the entire collection (while stocks last) with the code CRAZYJUNE18. Valid until 24th of June. 


Nyx Professional Lip Liner 
Denna är perfekt för att rama in läpparna och är dessutom oslagbar i pris! Köp den här.  Hos Beauty Planet får du just nu 30% rabatt på hela sortimentet (så länge varan finns i lager) t.o.m. 24:e juni med koden CRAZYJUNE18. 
// This lip liner from Nyx is the perfect one to frame your lips and the price is unbeatable! 
Get it here.  At Beauty Planet you get 30% off the entire collection (while stocks last) with the code CRAZYJUNE18. Valid until 24th of June. 

Too Faced Melted Latex

Too Faced Melted Latex 
Nyligen upptäckte jag detta flytande läppglans som är otroligt täckande och behaglig på läpparna när jag fick den i födelsedagspresent från Sephora! Superfin glans och den smetar dessutom inte ut sig, vilket flytande läppstift eller andra högpigmenterade flytande läppglans lätt gör, i min mening. Detta är i färgen "Hot Mess"
// I recently discovered this liquid lip gloss/lip stick when I got it as a birthday present at Sephora! Very high pigmented and offers full coverage. It glides on easily and stay in place as it should! The shine factor is high too! I use color "Hot Mess". 


Top: Chanel Ligne Graphique "Dream Blue" 
Middle: Nyx Professional lip liner
Bottom: Too Faced Melted Latex "Hot Mess"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar