tisdag 13 februari 2018

Oversized boyfriend blazer and shiny silk pants


Att utforska sin egen personliga stil och utveckla den är något otroligt givande och kreativt. Jag är stark förespråkare för personlig stil och anser att detta går före att slaviskt följa trender och modet till punkt och pricka. Att klä sig likadant som alla andra har alltid varit otroligt tråkigt för mig. 
Jag minns när jag gick i gymnasiet och trenden med knähöga vita strumpor som stack fram upp ur stövlarna var superinne. Det var något jag till en början tyckte var riktigt snyggt då - sen började alla på skolan - och utanför - att göra det. Det stod mig upp i halsen och plötsligt intresserade mig trenden inte alls utan ledde till att jag tog avstånd från den. 
Är människor så tråkiga att dom inte kan göra nått till sin egen grej eller för rädda att våga gå sin egen väg? 
Jag älskar mode! Och vissa trender tycker jag är riktigt kul - men de är roliga för att dom återspeglar mig, min personlighet och min personliga smak! Inte för att de plötsligt blivit "inne". 
Det är absolut inget fel med att följa modet eller haka på trender, det är trots allt det som mode bygger på. Men var inte en mode-robot på autopilot, var inte rädd för att gå din egen väg och tänka utanför "boxen". Låt inte mode och trender äga dig - äg modet! Det är så de riktigt framstående fashionistorna, stylisterna och influencers lyckas. 

Blazer - boyfriends / Top - & Other Stories / Pants - By Malene Birger / Boots - Zara / Belt - Gucci / Bracelet - Hermés 

// To explore and evelope ones own personal style is incredibly rewarding and not to mention creative. I'm a huge spokesperson for personal style and putting your own personal style above current fashion and trends. To dress just like everyone else is something I find, and always have found, extremely boring and safe. 
I remember when I was in high school and this trend with white knee high socks sticking up from out of your boots entered the fashion stage. To begin with, I really appreciated that trend - and then everybody started doing it. Litterally like over night. I lost complete interest in the trend I'd loved just one week earlier.
Are people really so boring they can't turn something in to their own thing, or too scared to dare venture their own way? 
I love fashion! I do love some of the trends occassionally occuring, but that's rather because they feel like me - a reflection of who I truly am and what my personal style is all about. Not because they're "in".
That being said, there's nothing wrong with following fashion. But don't become a fashion slave on auto-pilot! Do not fear to go your own way. Don't let fashion own you - own fashion! After all - that's what really makes a great fashionista and the best stylists and influencers.  










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar