tisdag 6 februari 2018

Mr. Cake and Non Violence


Jisses vad jag är förkyld, det känns som att jag sitter och nyser ut min hjärna! Har dessutom en hosta från helvetet... Till och med vovven är orolig för mig, stackarn. Han vakar över mig, lägger sig hos mig i soffan, buffar på mig med sin lilla kalla nos. Min mamma var just över för att hämta honom, Roffe får bo hos mamma ett par dagar tills jag blivit bättre. 
Eftersom jag inte kan gå ut och dokumentera och hitta på nya saker som jag vill visa upp här på bloggen så får ni ett inlägg som jag glömt lägga upp här tidigare. 
För ett par veckor sedan var jag och Christine och fikade på Mr. Cake a.k.a. mitt nya favvo ställe för fika, typ. Som alltid åt jag deras red velvet croissant som jag älskar. Inser nu när jag tittar på bilderna att Christine och jag i princip "twinnade" den dagen - vi har båda på oss svarta byxor och svart-vit-randig skjorta. 
När vi satt där vid bordet fick jag syn på en inredningsdetalj bakom ryggen på Christine, föreställande Carl Fredrik Reuterswärds världsberömda konstverk "Non violence" - en revolver med knut på pipan. Denna lilla miniatyr var dock handmålad i regnbågens alla färger - och ni vet hur mycket er Malin älskar färg! Jag sökte upp företaget bakom skulpturen, Non Violence Art Project, och fann dom på instagram under namnet @nonviolenceartproject. Dom gör denna skulptur i massvis med olika färger, den ena häftigare än den andra! Dock är skulpturerna ganska dyra, de ligger på omkring 4 500 kr. Så jag får vänta ett bra tag med att slå till men nu vet jag åtminstone vad jag ska köpa för inredningsdetalj till hemmet härnäst! Så länge får jag fortsätta drömma. 


// Sweet mother of Mary, I've got some real bad cold! It feels like imma sneeze my brains out! On top of that I got a real horrible cough. Even the dog is worried 'bout me, poor fella - he keeps checking on my, nudge his nose against my face and keep watch over me. But actually, my mum was just over at our place to collect him. Roffe will be staying at mum's for a few days til I get better. 
Since I'm to sick to go out do and document new stuff for you guys I thought I'd write a post about something else. 
A few weeks ago me and my friend Christine went to Mr. Cake, a.k.a. my sort of new favourite café. I had my usual: their red velvet croissant, which is delicious! 
I'm realizing now that I look at the photos, that me and Christine almost went twinning that day - we're both wearing black pants and black and white striped shirts. 
As we were sitting at the café I noticed a decorating detail behind Christine: a revolver with a knotted pipe. I've seen it before, it's a world famous symbol for world peace, designed by Carl Fredrik Reuterswärd. He was an artist and this particular art work of his is named Non Violence. To make it even cooler, this little showpiece was handpainted in different rainbow colors - and you guys know how much your Malin love color! I found an instagram account of the maker of these little artworks, they go by the name Non Violence Art Project @nonviolenceartproject. They have several awesome colors and motifs on these revolver sculptures and I have now found my dream interior design detail object to put in my home! They're quite pricy tho, around 450 dollars, so I'll have to save money for quite some time before I can purchase one. But - in the future! For now I'll keep dreaming about it. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar