söndag 21 maj 2017

Weekly update


Hej på er! 
För tillfället ligger jag hemma på soffan och lider sviterna av vad som misstänks vara solsting. Idag mår jag mycket bättre jämfört med igår - då var jag utmattad, uttorkad, omtöcknad, yr, svimfärdig, blev andfådd av minsta lilla, hade huvudvärken från helvetet och kände mig varm mest hela tiden (trots en kroppstemperatur på bara 36,6 grader). Idag är jag mest trött, lite av huvudvärken sitter i men den har börjat släppa nu. 
I fredags var det ju kanonväder med 25 grader så jag tog med Roffe till en strand i närheten för att sola och låta honom kyla av sig genom att bada. Tiden bara rann iväg och plötsligt hade vi varit ute i sex timmar - och jag hade suttit i solen hela tiden. Det var inget jag tänkte på då. Det blåste skönt så jag kände mig aldrig för varm, hade smort in mig med solkräm, drack vatten och åt mat under tiden. Roffe sprang ju in i skuggan titt som tätt och svalkade sig genom att bada hela tiden. Eftersom det blåste så svalkande tänkte jag aldrig tanken på att jag kunde behöva kyla ner mig. Trodde jag drack tillräckligt med vatten (hade med mig en liten och en stor flaska) men i efterhand kan jag inte ha druckit mer än en liten pet-flaska om ens det. Var mest angelägen om att se till att Roffe fick i sig vatten och inte blev för varm, glömde väl ta hand om mig själv... 
Så, nej, det var fruktansvärt igår. Sjukvårdsupplysningen ville att jag skulle åka in till akuten men jag höll ju på att svimma bara av att gå sträckan till toaletten här hemma så skippade det. Drack mycket vatten, vätskeersättning och på kvällen åt jag popcorn med popcornkrydda. Efter det kändes det genast mycket bättre. Tror min kropp behövde saltet. 
I alla fall, jag glömde att lägga upp lite bilder från förra helgen! På lördagen var det öppet hus på Hundstallet i Åkeshov, jag och Roffe åkte dit för att visa vårt stöd för de hemlösa hundarna. Det var fullt med människor som var på besök och hade sina egna vovvar med sig - har nog aldrig sett så många hundar på ett och samma ställe samtidigt tidigare! Funderar du på att skaffa hund och vill göra en god gärning samtidigt - adoptera en Hundstallshund! 
Pontus mötte upp oss och vi promenerade vidare, förbi ridskolan i Åkeshov. Jag red ju när jag var yngre men slutade bär jag var 19. Saknar stallkänslan, hästar och att rida väldigt mycket - älskar hästar! 
Roffe däremot var lagom impad, haha - kolla in honom på bilden där jag har min hand mot en häst genom gallret till boxen, Rolf tittar upp på mig ungefär som "Vad gör hon - frivilligt?? Tänk om den dödar henne!". 
Framåt kvällen idag hoppas jag vara typ återställd för vi är bjudna på middag av min lillasyster och hennes sambo så det skulle vara mysigt att kunna gå på det. 
Ha det så bra, bästa läsare, så skrivs vi snart nog igen! 
Xx 


// Hiya guys! 
I'm currently laying on the sofa suffering the aftermath of what is probably heat stroke. I'm doing much better today compared to yesterday. Yesterday I was pretty bad, actually - had the worst headache of my lifetime, felt dizzy, like I was about to pass out and could barely make it to the toilet. 
On Friday the weather was gorgeous but pretty hot, 25 degrees celsius. I went to the beach with Roffe to give him the chance to cool of in the ocean and before I knew it, six hours had just flown by - and I'd been sitting out in the sun the whole time. Although it was a bit windy and I had sunscreen on and drank water it never occured to me I could get overheated. Roffe, on the other hand ran into the shade or went swimming every  ten minute. Hoping I'll be recovered by evening cause my little sister and her fiance has invited us for dinner and I would hate to cancel in the last minute.
Oh, right, I forgot to post a few pics from last Saturday earlier, hence they are featured in this post! Me and Roffe went to the dog shelter here in Åkeshov, "Hundstallarna" it's called. It was open to the public last Saturday and I wanted to show my support to all the rescue dogs at the shelter. Thinking about getting a dog? Why not adopt one from a dogshelter! 
Afterwards Pontus came along and we had a walk to the nearby stables. I used to go horseback riding when I was younger but quit when I was about 19. I miss it so much - love horses and riding and the atmosphere in stables. Whenever I get a chance I like to say hi to the horses. Roffe, on the other hand, was not very impressed with these giants, haha. He has the greatest of respect for horses! Just look at his face in the pic where I have my hand held up to one of the horses - he's like "What on EARTH is she doing?? It's gonna bite her hand off!".
You enjoy the rest of your Sunday and I'll write you soon enough again,
Xx












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar