lördag 6 maj 2017

Lady in red


För snart två månader sedan fann jag den perfekta playsuiten i rött inne i en klädbutik. I början på mars kändes det aningen tidigt att investera i sommarplagg, även om butikerna börjar lansera vår- och sommarkläderna redan i februari/mars. 
Jag kunde dock inte släppa tanken på denna playsuit i den perfekta röda nyansen, en färg som jag dessutom kommit att älska mer och mer senaste åren. Vid flera tillfällen var jag inne på Zara och kände på den tills jag en dag i början på april bestämde mig för att prova den, inte minst för att den fortfarande fanns kvar i butik (många saker på Zara försvinner ju väldigt fort!). 
Den sitter som en smäck på! Gjuter åt fint kring höfter och över ryggen och har dessutom en liten knytning över magen som döljer det där lilla putet (läs mer om att hitta kläder med perfekt passform för din kropp i mitt tidigare inlägg "Dressing according to your body and enhance your best shapes"!) och tyget är gudomligt mjukt som skapar en känsla av lyx och välkläddhet. Ja, detta är verkligen den perfekta playsuiten! Det behöver ju knappast tilläggas att den följde med hem...
Igår var första dagen på våren då det äntligen var tillräckligt varmt för att bära playsuiten utan att frysa för första gången! Jag mötte upp min mamma med Roffe och min lillasyster i Tessinparken och vi käkade och drack lite på hundcafet Himmelska Hundar som precis öppnat sin uteservering. 
Efter det bar det av till Sundbyberg för att möta upp Pontus och hans kollegor på lite öl. Vi satt ute i solen på Emporium och när det väl blev skugga där knatade vi vidare till Phil's Burger och käkade middag. Efter det blev det en kortare visit på Bishops Arms, som ligger några minuter bort från Phil's Burgers. På vägen dit bad jag Pontus fota av baksidan av playsuiten för att kunna visa er hur fint den sitter i ryggen, därav det dåliga ljuset på dom bilderna (solen hade nästan hunnit gå ner). 
Jag bär storlek S i min playsuit, den är lite tight att få på sig över höfterna men när den väl är på plats sitter den som gjutet! 

Playsuit - Zara (in stores now!) / Shoes - Gabor / Sunnies - Quay Australia x Shay 

// About two months ago I found the perfect playsuit in red while out browsing stores in the city. At the early march it felt to soon buying spring/summerclothes, swing how spring arrived for real at the middle of May (usually), even though all the stores start launching spring/summer collections already in February. 
I couldn't let go of the though of that playsuit and how it would look at me and I had several looks at it whenever I went to Zara. One day in the early April I decided on trying it out - and found it was the perfect match for my body; with it's tight fit around the hips and the nice cut across the back, and not to mention the little knotting over the belly part (read more about finding the right kind of clothes for your body in my blog post "Dressing according to your body and enhance your best shapes" here on my blog). Not to mention the rich, soft fabric, making it feel luxurious on. Needless to say, I brought it home with me... 
Yesterday was the first quite warm springday of this season, warm enough to wear my new red playsuit for the first time without freezing. I met up with my mum and Roffe and my little sister at Tessinparken here in Stockholm and together we went to the dog café "Heavenly Hounds" for some food and drinks. 
Afterwards, I took the metro to Sundbyberg centrum and met up with Pontus and some of his colleagues for a glass or two. We sat out on the sun at Emporium, just enjoying spring. 
By the time the sun disapeared behind the building and the shadows crept up on us we walked over to Phil's Burger and had dinner. Lovely, juicy burgers with French fries, mmmm...
When we finished up out burgers and drinks we continued to Bishops Arms for one final drink. On the way Pontus was kind enough to snap some photos of me from behind, to show here on the blog how nice a fit the back of the playsuit has. By then, the sun was almost down completely, hence the darker and bad quality pics had to do! 
I'm wearing a size S on my playsuit. It's a bit work to get it up over the hips bit once it's in place it fits like a hand in a glove! 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar