lördag 22 april 2017

Weekend "fun"


Hej på er! Kände för att blogga och uppdatera er lite mer "a jour" jämfört med det förra blogginlägget. 
Vad har ni för er idag? Själv har jag sorterat mina kläder, ett evighetslångt projekt, känns det som. När man bor i en liten etta och delar på ynka två garderober med sin sambo så får man liksom alternera sina kläder efter säsong, he he. Nu närmar sig ju vår och sommar så det är hög tid att byta ut höst- och vintergarderoben mot vår- och sommargarderoben samt göra en utrensning av sina kläder. Jag älskar att organisera och sortera bort kläder men kände väl att jag tog mig vatten över huvudet idag. Tillslut gick det iallafall bra, om än det fortfarande är för lite plats för mina kläder. 
Pontus är och handlar och jag chillar just nu på soffan. Bilden ovan är från tidigare i veckan när jag provade en topp och byxor på Monki - snacka om att de fått in mycket fint nu till våren! Blev dock inget inköp denna gång, kände väl att jag behövde gå igenom vad jag hade hemma först. Är det någon mer än jag som upplever att man får typ en helt ny garderob med kläder när man plockar fram vårkläderna igen, ha ha? Såååå mycket färg och lätta material, älskar't! 
Ha en fortsatt trevlig helg, fina ni!
Xx 


// Hiya guys! Felt like doing another post and keep you a bit more "a jour" compared to my last post. 
What are you up to today? As for me, I just sorted out my wardrobe. When you live in a one-room apartment and has to share only two small closets with your boyfriend you need to alternate between you spring/summer and autumn/winter wardrobe. Although April is keeping us on a hold waiting for spring I'm being pretty optimistic here and decided today was the day to put my autumn/winter wardrobe up in the attic and bring out my spring/summer wardrobe. It turned out to be a huge task and now that I'm finally done I couldn't be happier! Anyone else feels like they get an entire new wardrobe when braking in your springwardrobe again, ha ha? I love white and colour for spring and summer. Nothing more boring than black or colorless items of clothing, according to me :) 
The above pic is from earlier this weekend, trying out a top and pants at Monki. Gosh, they really have some pretty seeet new items for spring in-store right now! This set I left on the rack, though - felt like I needed to sort out what kind if clothes I already have at home first. 
Well, have a happy weekend guys, much love,
Xx






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar