lördag 3 oktober 2015

Besök på Fotografiska

Idag har jag varit med Pontus på Fotografiska museet och tittat på deras nya utställning "Up close" av Martin Schoeller. Det var verkligen fantastiska närbilder på kända som okända människor, både porträtt på närhåll och på avstånd. Bilderna var verkligen högupplösta (har fotat av med min egen iPhone, så mina bilder nedan gör inte riktigt de verkliga porträtten rättvisa), man kunde se varje skavank på motivet på bilden, otroligt vackert! 















I utställningen fanns även två miniutställningar, den ena vid namn "Female Bodybuilders" och den andra vid namn "Twins": 






"Up close" är verkligen en fascinerande utställning som berörde mig med dess skönhet. Ibland ligger ju skönhet även i det som lätt kan uppfattas som annat än skönhet, kanske rent av fult. Men för mig råder det inga tvivel om att bilderna i denna utställning är otroligt vackra. Kanske beror det på att man kommer så nära inpå personen på bilden, den förmedlar en känsla. 

Vill ni se mer bilder får ni gå till Fotografiska för utställningen - ett besök jag verkligen rekommenderar! 

I övrigt låter jag bilderna ovan och nedan tala för sig själva (nedan från andra utställningar, som med sin skönhet eller på annat vis berört mig). 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar