söndag 13 september 2015

Myssöndag

Hej på er! 

Idag började vi dagen med en brunch på tumanhand här hemma, Pontus och jag. Scrambled eggs med bacon, korv och smoothie, följt av wienerbröd med kaffe, yummie yummie! 

Vi blev dö mätta... Och efter en sådan kaloririk brunch kände vi verkligen av att vi behövde röra på oss. Resultatet blev en två timmar lång promenad i "vårt" naturreservat: 



De finns en liten trädgård med växthus på vårt bostadsområde. Vi har inte luskat ut vem det tillhör eller hur man får tillgång till det, dock verkar det inte vara privat men endast öppet för allmänheten på vissa tider. Såg många vackra blommor som fortfarande blommade och det riktigt kliade i mina fingrar, ville vara sträcka in handen mellan stängslen och plocka mig en bukett och äta av de (förmodligen) söta, mogna björnbären! Pontus stoppade mig... 






Det var förvånansvärt varmt, trots att det blåste en del. Det är mestadels lä där vi promenerade.





Vi träffade på en liten vän på vägen: 


En liten kopparorm (kopparödla)! Första ormen jag ser ute i det vilda i år. Kunde inte hejda mig från att klappa den lite på ryggen, men det verkade den inte tycka om! Ty då vände han på sig och slingrade sedan snabbt iväg in i gräset. 


Nu ska vi laga lite mat här hemma inför veckan innan det är dags att mysa ihop i soffan framför en film! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar