torsdag 12 mars 2015

Inredningsinspiration!

Som ni säkert märkt på mina senaste inlägg (några av dessa i alla fall) så är jag för tillfället helt insnöad på inredning! 

Sitter hemma med bihåleinflammation (jääääklar vad ont de gör stundtals, aj, aj!) och käkar penicillin, orkar inte göra mycket om dagarna men när jag inte sover så kikar jag inspiration på datorn, Instagram (bästa stället!), i mobilen etc. Tänkte dela med mig dels lite av de fina bilder/hemsidor jag funnit men även bilder jag själv tagit, samt mina drömmar för hur jag i framtiden ska inreda här hemma! 

Igår kom mamma över med blommor och semlor för att muntra upp mig. Jag älskar ju fräscha snittblommor (och semlor!) och att fota alla vackra blommorna som kommer in i mitt hem: 






Under tiden går jakten på soffbord vidare! Jag har en vision om ett soffbord med glas överst och en hylla under, för att kunna lägga vackra böcker på hyllan under och se ned på dessa genom glaset. Typ som nedan variatn, Vittsjö från Ikea: 

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80215332/

Nu är det dock så att min pappa hör av sig angående att hans granne har ett soffbord som hon vill ge bort och vi (jag och Pontus) får nu överväga om vi ska ta et helt annat bord, mycket fint sådant men som inte har glasskiva överst (vilket är ett högt prio på min lista...). Ni ser detta bord på nedan bilder hemma hos min pappas granne: 



Det har visserligen en glasskiva under, så tekniskt sett kan man fortfarande lägga fina böcker på det, men man skulle inte se dem på samma vis...

Min ytterligare vision är att på detta soffbord ha en marmorskiva med kanter (jag älskar marmor). På den marmorskivan skulle jag ha en vacker vas från Kähler och en ljusstake från Skultuna. Nedan bilder är inte exakt hur jag menar, men ger en hint om hur man kan fantisera ihop hur det skulle bli!

LÄNK till bildens hemsida

LÄNK till bildens hemsida

LÄNK till bildens hemsida

Skultuna gör ju så sjukt dina saker! 

Sen är ju våren på intåg, då vill vi gärna ha lite möbler till vår 9 kvadratmeter stora balkong. Som jag längtar efter att få inreda balkongen med blommor och färger! Har en vision även för balkongen ;) Vill hemskt gärna hitta en pastellfärgad stol som kan stå ute på balkongen i ur och skur - vet att Åhléns sålde sådana förra året och var redan då sugen på att införskaffa en sådan, men hade då ingen balkong och begränsat med plats... och i år har inte Åhléns dessa stolar längre! Någon som har något tips på var man kan hitta en sådan stol, eller liknande? 

Till helgen anländer förhoppningsvis något jag ser fram emot - en soffgrupp till balkongen! Den kommer från samma granne till min pappa som vill skänka bort sitt soffbord. Soffgruppen är i toppskick trots att den är "second hand": 


Ovan bild är från grannens balkong, källa från Hemnet. Ska bli så otroligt spännande att fortsätta inredningsprocessen här hemma! 

Jag snubblade över ett konto på Instagram, där det är en kvinna som gör egna, personliga affischer, kuddar, doftljus och även take-away muggar med personliga motiv och hon har en egen hemsida för detta, Petit Charlie (länk i texten). Har blivit helt kär i denna hemsida och så fort ekonomin tillåter kommer jag beställa både kuddar och affischer från hemsidan. Titta bara på nedan vackra ting: 




Ovan affisch går alltså att själv välja vilket namn som ska stå istället för "Familjen Larsson" och man bestämmer själv hur många stora respektive små hundar som ska vara med - helt briljant!


Ovan tror jag ska bli mitt nya motto: "A girl should be two things: who and what she wants" - simple as that!

Alla ovan bilder är hämtade från hemsidan http://petitcharlie.se/. På Instagram heter användaren Petitecharliesthlm om ni vill följa för mer inspiration! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar