söndag 14 april 2013

Rekommenderar: Glossy Box

Så, igår var jag hos min kära mor och åt middag, vi firade hennes 60-årsdag i efterskott, tillsammans med mina systrar och hennes närmaste väninnor. 

Mamma hade varit snäll och hämtat ut min Glossy Box - och precis som förra månadens box så var det ingen besvikelse! 

För er som inte vet vad Glossy Box är, så kan jag berätta att det är en prenumeration på skönhets- och make-up produkter! För 139 kronor/månaden anländer en gång i månaden 5 produkter i en söt lite box, varav minst en är en "full-size" produkt! Man skapar sin egen skönhetsprofil, för att i så stor mån som möjligt få produkter anpassade efter sin typ av hy och hår och vad man föredrar för typ av färger och dylikt på make-up. Detta är min fjärde box och jag har blivit lika imponerad varje gång! Prenumerationen går dessutom att avsluta när som helst, utan uppsägningstid, och för varje box man får kan man recensera produkterna och få poäng i form av Glossy Dots, som sedan går att växla in mot en gratis box!

Detta fick jag i månadens Glossy Box: 




Skön ansiktstvätt och make-up remover som även funkar för vattenfast make-up! 


Testat The Body Shops Vitamin E-serie förut, make-up removern, och även krämerna är jättesköna :)


Verkligen älskar Lip Blush från Jelly Pong Pong! Ger perfekt färg och konsistens, känns så skön på mina läppar! 

Sitter just nu med tandblekningsremsorna från SmileLab på, ska bli spännande att se om det ger något resultat, även om det står att man måste ha använt de några gånger innan man ser märkbar skillnad. Ger en fräsch smak i munnen, men utan den där "frätande" känslan som man hört att många upplever vid tandblekning. 

Har inte hunnit testa mineralögonskuggan från Da Vinci ännu, men den ser verkligen ut att kunna ge en fin, guldig nyans! 

I förra Glossy Boxen fick jag följande: 



Cheek and Lip Tint och läpp penna från Model CO - älskar dessa produkter, använder de i princip dagligen! Tinten ger en fin rosig färg på kinderna som passar mig perfekt, och intensifierar min egen nyans på läpparna så de blir något mörkare. Pennan markerar man konturerna med och har sedan på genomskinligt läppglans eller läppstift i samma nyans, som till exempel mitt favvo läppstift från Dior i nude-nyans. Läpparna ser större och fylligare ut.


Jag älskar håroljan från Maria Nila, Therapy Oil! Min favorit är egentligen MoroccanOil, men den har nu fått kraftig konkurrens! Denna doftar underbart av lingon och får mig att gå och dofta på mitt eget hår hela dagen ^^


Mindre förtjust var jag i Dream Cream från Lush - den återfuktar verkligen bra, men gillar inte doften och den lämnar en relativt kladdig känsla på huden och tar lång tid att absorberas. Plus dock för att den är ekologisk! 

Med i boxen följde också torrshampo från Batiste som jag redan använt upp, då det var så himla bra! Plus för den svaga doften av citron med. 

Följ länken för att börja prenumerera eller läsa mer om Glossy Box! http://www.glossybox.se/referal?CI=NDM2Mjk=
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar