måndag 10 december 2012

Mixat inlägg...

Det känns som om mitt liv inte går ihop just nu... Det går bra på jobbet och jag trivs bättre än på länge: älskar mina kollegor, idag fick jag sitta på vår eskalering (de som vi ringer till när vi har kört fast eller behöver hjälp i ett ärende och kan rådfråga) för första gången, på onsdag ska jag få drifta (hjälpa/vidareutbilda) den helt nya utbildningsgruppen ute i produktionen när de hoppar in i telefonen, i januari ska jag få vara på vårt huvudkontor en månad tillsammans med en kollega och sitta på så kallad "super-support" på fakturering och komma med åsikter och hjälpa till att utveckla hur vi kan förbättra vårt faktureringssytem och komma med förslag om hur vi kan vidareutbilda inom det området typ... Det känns verkligen roligt och givande att gå till jobbet just nu! 

Men så många tankar som snurrar i mitt huvud... Känner mig glad, men samtidigt får jag dåligt samvete över det då jag har människor i min omgivning som jag verkligen bryr mig om och älskar som inte mår bra... och som jag inte kan hjälpa. Hatar att känna mig maktlös. Livet går upp och ner. Jag vet av personliga erfarenheter att efter regn kommer solsken, hur klyschigt det än låter. Men vägen dit kan vara hemsk, även om det inte är ens egen resa, utan en man bara kan betrakta.

Sedan är jag dessutom sjukt förvirrad kring en sak, som upptar mycket av min tankeverksamhet och lämnat mig sömnlös ytterligare senaste två nätterna! Inte likt mig... 

Mycket som händer i mitt liv just nu, gott och ont. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar