söndag 7 april 2019

Brunch at Kung Carl and children’s birthday party


Scroll down for a version in English

Brunch på Kung Carl och dubbelt barnkalas


Här kommer ett inlägg med lite bilder och händelser som jag inte hunnit med att publicera här på bloggen ännu. Men bättre sent än aldrig, eller hur?
     För ett par helger sedan var jag och Pontus på brunch på hotell Kung Carl tillsammans med Pontus familj. Restaurangen i sig är väldigt trevlig och mysig, vi har ätit middag där en gång tidigare, Pontus och jag. Vad gäller själva brunchutbudet anser jag att det var lite skralt och lite trist, väldigt litet. Det klassiska fanns, så som skramlade ägg, korv, sill, lax och minihamburgare. Lite sallader, revbensspjäll  och flertalet små efterrätter, exempelvis små muffins, pannacotta, chokladmousse med mer. Min favorit var dock våfflorna! Dessa fick man grädda själv i ett våffeljärn och tillbehör som vispad grädde, sylt och Nutella fanns.
     Servicen var inte den bästa eftersom det var ganska få kypare och vi fick vänta länge på att beställa dricka osv, men i övrigt ska jag inte klaga! Det var väldigt trevligt och gott, härligt att få mysa en liten stund med den utvidgade familjen.
     På söndagen vankades det dubbelt barnkalas för mina systersöner hemma hos min syster. Det bjöds på pizza, tårta och småkakor. En riktig familjehelg blev det med andra ord. Lustigt det där, att man (läs: jag) börjar uppskatta större familjesammankomster ju äldre man blir. Någon annan som känner igen sig?
     Annars då? Jo, jag har äntligen kommit igång med träningen igen efteråt ett längre uppehåll. Det är så skönt att vi har tillgång till gym på jobbet - det är bara att åka en våning ner direkt efter jag slutat och gymma. Det gör det så mycket lättare att faktiskt komma iväg.
     Jag funderar på att börja skriva igen... Ni som hängt med här på bloggen länge vet ju att jag började skriva en fantasy-roman. Projektet har legat vilande de senaste fem, sex åren men senaste veckan har jag känt kreativiteten komma tillbaka och att det riktigt kliar i fingrarna att börja skriva igen. Vi får se, det är ju ett enormt projekt.
     Ha en fin vecka, så hoppas jag det inte går alltför länge innan jag skriver igen!


Brunch at Kung Carl and children’s birthday party


Here’s a post with photos from events that took place awhile back, that I really haven’t had time to blog about yet. But better late than never, right? 
     A few weekends ago I went to a brunch together with Pontus and his family, at hotel Kung Carl. The restaurant itself is very cozy and the style is a bit old fashioned but the brunch food didn’t really live up to my expectations. I mean, all the traditional dishes were served, like scrambled eggs, sausages, sallads, salmon etc and cup cakes and chocolat sufflé and pannacotta. But nothing extra, over the top, so to speak, and it was fairly small and limited. My favourite were definately the waffles, I love waffles! Very rarely have them, so it was a treat. And lovely to sit down and spend some time together with the extended family, too. 
     On Sunday we went to a dubble children’s birthday celebration, seeing my nephews are born only a month apart. We had pizza, birthday cake, cookies and coffee. As I’m growing older, I appreciate big family gatherings more and more. Is it just me or do anyone else recognize themselves? 
     Other than that? Well, I finally started to work out again. It’s so much easier now that we’ve moved offices and have a gym in the basement of the office building. 
     Oh, and I’m thinking about to start writing again. As those of you know who’ve been following my blog for a couple of years, I started writing a fantasy novel in high school. The project has been on hold for a couple of years but recently my fingers begun itching to write again as I’ve felt creativity flowing. To be continued... 
     Have a great week! 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar